Tour de Tietema & Unibet vragen aandacht voor hartproblemen

De wielerwereld wordt steeds vaker opgeschrikt door verhalen over hartproblemen. Bas, Devin en Josse vroegen zich als ploegeigenaren van TDT-Unibet af of zij daar wel genoeg kennis over hadden. Het eerlijke antwoord was 'nee'. Samen met hoofdsponsor Unibet vragen ze met een online tool en een aangepast exclusief tenue aandacht voor dit thema.

AR-experience
Tour de Tietema en Unibet bieden via followyourheart.tourdetietema.nl een gratis AR-experience aan. Daarin leren digitale versies van Bas, Devin en Josse zichzelf en de gebruikers in acht stappen hoe je iemand moet reanimeren en dus een leven kan redden.  Zo hopen de drie oprichters van Tour de Tietema bewustwording te creëren bij hun volgers en een steentje bij te dragen aan het verhogen van het overlevingspercentage.

Iedere fan of Meesterknecht die de online tool succesvol doorloopt ontvangt een unieke kortingscode voor de Tour de Tietema-webshop én maakt kans op een exclusief 'Follow Your Heart'-wielershirt.

Follow Your Heart

In de Tour of Antalya rijdt TDT-Unibet namelijk voor het eerst met een speciaal tenue. Op dit tenue staat de campagnenaam ‘Follow Your Heart’ op de borst, hartjes op de mouw en zijn de acht levensreddende vaardigheden in tekst verwerkt in een groot hart op de rug. Zo willen Tour de Tietema en Unibet niet alleen de wielerwereld op z'n kop zetten, maar het wielrennen ook veiliger maken.

Verantwoord sporten

Als aanbieder van sportweddenschappen zit sportbeleving in het DNA van Unibet. Verantwoord sporten blijft een erg actueel thema, ook in het wielrennen. Daarom slaan Tour de Tietema en Unibet de handen ineen om de Meesterknechten en het bredere publiek klaar te stomen om levens te redden.

‘Ik probeer in alles wat ik doe mijn hart te volgen, maar ik heb zowel in het wielrennen als daarbuiten gemerkt dat een minder goed functionerend hart je ook erg onzeker kan maken’, vertelt Bas. ‘Verhalen over hartproblemen hoor je binnen de wielerwereld helaas steeds vaker. Toch weet niet iedereen hoe je moet handelen als er echt iets goed mis is. Ook Devin, Josse en ik wisten niet hoe we levensreddend moesten optreden. Met onze content en onze wielerploeg bereiken we veel mensen, dus we wilden dat bereik graag inzetten om aandacht te vragen voor dit actuele thema.’